От края на ноември 2009 до началото на февруари 2010 година JobSpace.bg проведе анонимна анкета сред потребители на сайта от цялата страна – търсещи работа, с която искахме да разберем, как се позиционира JobSpace.bg една година след старта. Анкетата е на база 860 анкетирани търсещи работа. Ето и резултатите:
На въпроса как оценявате JobSpace.bg, 38% от потребителите сред търсещите работа дават оцента добре, следвани от 34% отговорили много добре.
За какво основно посещавате JobSpace.bg? – Разбира се 50 на сто от потребителите са отбелязали, за да търсят постоянна работа, но 30% от потребителите посещават сайта, за да търсят работа по проект.
Най-голям процент от търсещите работа поставят JobSpace.bg на трето място сред конкурентите си – 23%.
70% от анкетираните потребители си търсят работа в периода на анкетата.
64% от тези, които си търсят работа посочват, че в момента работят, а едва 36% не работят.
Въпреки кризата и голямата безработица, причината хората да търсят работа е не само защото не работят в момента, а защото търсят по-добри възможности. 46% от анкетираните потребители сочат, че имат работа, но търсят по-добри възможности, а 39 на сто в момнта са без работа. 8% от анкетираните споделят, че работата им е несигурна.
29% посочват кризата като причина да напуснат последната си работа.
60% от потребителите на сайта са служители експерти, без ръководни функции,
а желаната длъжност по отношение на йерархично ниво е среден мениджмънт.
Оказа се, че трите най-търсени сфери за работа са както следва: администрация, продажби и търговия и медии и маркетинг.
Пол – 62% от потребителите търсещи работа са жени.
Възрастовата граница на потребителите на сайта е от 18 до 30 и от 40 до 60 години.
72% от потребителите са с висше образование, а 5% с научна степен.
Разпределение на потребителите по градове – 48% в полза на столицата
Ако се интересувате от резултатите на проведената сред работодателите анкета, можете да ги разгледате тук: