В днешната конкурентна среда работодателската марка играе все по ключова роля в привличането и задържането на служителите. А за търсещите работа, проучването на работодателя, за който ще кандидатстват е не просто необходимо, а наложително.
Поради недостига на специалисти в днешно време търсещите работа са в позицията да избират своя работодател и ако компаниите искат да привлекат най-добрите специалисти, те трябва да работят над изграждането на безупречна работодателска марка.
Съвременните статистики говорят!
82% от хората не биха работили в компания с лоша репутация!
78% от хората биха разгледали репутацията на компанията като работодател, преди да кандидатстват за работа!
51% от хората са по-склонни да вземат по-ниска заплата, но във фирма със силна работодателска марка!
На какво да обърнете внимание при проучване на организацията, за която искате да работите.
При проучването на работодателската марка е добре да обърнете внимание на следната информация:
- Отношението на мениджмънта към служителите;
- Изградената вътрешна култура, мисия и ценности на организацията;
- Доверието към марката, което пренасят настоящите служители;
- Ангажираността на служителите, за да защитават марката;
- Интервю процесът;
- Социалната отговорност на компанията;
- Допълнителни придобивки;
- Onboarding процеси.
По този начин вие ще можете да прецените дали този работодател кореспондира с вашите очаквания и дали си заслужава да кандидатствате за работа при него.
За да почерпите достоверна информация за компаниите, много често изисква да имате познати хора, които работят в съответните компании. За съжаление обаче, много често хората много трудно достигат до информация от кухнята на дадена компания, ето защо JobSpace.bg реализира платформата си с идеята да дава максимална информация за всеки работодател, така че търсещите работа да взимат информирано решение, за кой работодател да работят.
Можете да проучвате работодатели в JobSpace от тук.