В следствие на развиващия се пазар на труда възниква необходимостта за открояване при кандидатстване за работа. Как да създадете ангажиращ, уникален и привличащ вниманието професионален личен бранд?
Личната марка е проект за цял живот, при който отговаряш персонално, а не скрит зад организация. Създаването на личен бранд, не само ще ви помогне да се отличите, но и ще бъде сериозен тласък в кариерата ви.
Изграждането на онлайн присъствие е сложен и постоянен процес, който трябва да се фокусира върху вашите квалификации и професионализъм. Когато работодател ви разгледа онлайн, трябва да забележи силно присъствие и информация подчертаваща вашия професионален опит. За да градите положителен имидж е необходимо да стартиране следните стъпки:
1. Проучете себе си и анализирайте резултатите от вашето търсене
Преди да започнете да изграждате лична марка, първо трябва да знаете какво е вашето онлайн присъствие в момента. Направете собствено проучване за себе си, така че да знаете какво виждат другите, когато се поинтересуват от вас.
2. Почистете всяко съдържание, което ви злепоставя
Почистете рисковите резултати от търсенето и публикации в социалните медии, които ви злепоставят. Отървете се от всичко, което не съответства на вашата визия за добър имидж и може да попречи на развитието на вашите цели. Най-вредните резултати за вашия имидж би била информация разкриваща:
• Непрофесионално поведение
• Непрофесионален стил на комуникация
• Пиене или употреба на наркотици
• Престъпно поведение
• Поляризационни възгледи - особено когато са свързани с политика, религия, раса и пол.
• Сексуално съдържание
• Насилие или тормоз
3. Направете самоанализ, за да идентифицирате своите цели
Опознайте себе си и помислете какъв професионален имидж искате да изградите, като си отговорите на следните въпроси:
• Кой съм аз?
• Какво искам да постигна?
• С какво съм уникален?
• Коя е моята запазена марка?
• Кои са моите силни страни и таланти?
• Какви проблеми решавам с лекота?
• На кой мога да помогна?
• Какво искам да постигна?
• С какви качества искам да бъда идентифициран?
• На коя аудитория искам да привлека вниманието?
Независимо дали изграждате личен бранд, докато: кандидатствате в училища, търсите работа или просто се опитвате да увеличите мрежата си и да печелите потенциални клиенти, отделете време, за да отговорите на горните въпроси.
В допълнение към тези въпроси, започнете да мислите за постиженията си и събирайте всички подкрепящи материали, които могат да ги засилят.
Определете вашите краткосрочни и дългосрочни цели за вашата лична имиджова стратегия, разпишете план и действайте.
Време е да започнете да изграждате онлайн присъствие, което работодателите намират лесно и оставя перфектно впечатление.
4. Изградете онлайн присъствие, което е отражение на вашите постижения и цели
Сега е време да се включите в представянето на положителните си страни.
Можете да направите това чрез:
• Изписване на постиженията, с които се гордеете;
• Изброяване на моменти, когато другите разпознават вас и работата ви публично;
• Пренасяне на доверие чрез препоръки;
• Показване на връзка с влиятелни личности и ментори, които са в съответствие с това, което се опитвате да постигнете.
5. Следвайте личната стратегия за брандиране
При създаването на вашето публично присъствие се уверете, че сте представили обобщено информация пресъздаваща:
• Ясен контур на вашата лична марка;
• Краткосрочни и дългосрочни цели за лично брандиране;
• Вашите уникални качества, таланти, професионален опит;
• Вашите постижения.
6. Поддържайте един и същи личен бранд във всички онлайн платформи
Бъдете онлайн навсякъде по един и същ начин фокусирани.
7. Не разделяйте вашата лична марка от вашия личен живот
Покажете, че вие живеете с вашия бранд. Вашият бранд и вашият личен живот трябва да е едно и също нещо.
8. Най-ценната препоръка е от уста на уста
Каква е историята, която хората разказват за вас. Отговаря ли на вашата история?
Създайте професионален профил в JobSpace.bg, за да управлявате своята кариера.